סערת גיוס הנערה החרדית • לאחר שהגישה מסמכים: צה"ל פטר אותה מגיוס

מני גירא, בעריש פילמר 1 Comment on סערת גיוס הנערה החרדית • לאחר שהגישה מסמכים: צה"ל פטר אותה מגיוס
21:01
30.04.24
אבי מימרן No Comments on "הסרטון שהפיץ החמאס מעודד, אבל לא מתייחסים למסרים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת גיוסה בכפייה על ידי צה"ל של הנערה החרדית מהעיר החרדית אלעד. היום (שני) נמסר מצה"ל כי הנערה התייצבה היום בצה״ל, הגישה באופן תקין את המסמכים המעידים על קיום אורח חיים דתי ולפיכך פוטרה משירות בהתאם לחוק.

קודם לכן, פורסם כי היום בשעה 13:30 בצהרים צפויה להתקיים הפגנת מחאת גדולה בכיכר השבת בירושלים בהשתתפות מאות, וזאת בעקבות גיוסה בכפייה של הנערה החרדית.

היום התייחס חבר בית הדין הגדול, הגאון רבי ציון בוארון למעצרה וגיוסה בכפייה של הנערה החרדית מאלעד ואמר בחריפות כי "אמנם אנחנו בגלות קשה ונוראה, אבל מחובתנו לדעת שכשיש רפיון במאבק על הבנים – משנאי ה' פועלים גם אצל הבנות והאשים את הציבור הדתי-לאומי לצערנו בהכל אשמים המזרחי".

ביממה האחרונה הודבקו מודעות ענק בירושלים תחת הכותרות 'התעללות ושמד לבני עדות המזרח' ו-'והיה כי תצעק הנערה ואין מושיע לה', המודעות הודיעו על "הפגנה אדירה" שתיערך כאמור היום בכיכר השבת בשעה 13:30.

תחיל הפרשה כזכור, בשבוע שעבר נעצרה נערה החרדית בעיר אלעד לאחר שלא הגישה בזמן את טפסי הפטור משירות צבאי. היא נעצרה, נלקחה לבקו"ם בתל השומר שם חויילה והועלתה על מדים, לאחר פסק של בית משפט צבאי.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בס"ד
    אך יש כאן פירצה חמורה, שהלא הוראתו של מרן החזון איש היתה שאין לבנות להתייצב כלל, מחשש שמא הבנות מהפריפריה יגוייסו (וד"ל), ומכיון שאי אפשר שרק הבנות מהפריפריה (החלשות) לא יתייצבו, כי אז יידעו שמי שלא מתייצב הוא מהחלשים, הורה מרן החזון איש כי אין להתייצב כלל.
    ואכן כן היה עד היום שהבנות לא התייצבו אלא הנהלת הסמינר הגישה טפסים במרוכז ללשכות הגיוס